Read the task below. Identify the elements that need to be included in the article. How many paragraphs do you think it should have? (Đọc nhiệm vụ dưới đây. Xác định các yếu tố cần đưa vào bài viết. Bạn nghĩ bài viết nên có bao nhiêu đoạn?)
You've read an article about the dangers of eating too much sugar. Write an article for your school website about the risks associated with a high sugar diet and propose ways of persuading young people to eat less of it.
(Bạn đọc được một bài viết về những tác hại của việc ăn quá nhiều đường. Viết một bài báo cho trang web trường bạn về những rủi ro khi ăn nhiều đường và đề xuất cách thuyết phục người trẻ ăn ít đường hơn.)
Read the task below. Make notes on each section.
While on holiday in the UK, you go and see the doctor because you have had an accident. Have a conversation with him / her and discuss the following points:
• The injury
• How you did it
• Treatment
• A follow-up visit
(Khi đang đi nghỉ ở Anh, bạn đến gặp bác sĩ vì bị tai nạn. Trò chuyện với bác sĩ và thảo luận các ý sau:
• Bạn bị thương gì
• Làm sao mà bị thương
• Cách chữa trị
• Lần thăm khám tiếp theo)
Listen to the second dialogue again and answer the questions.
1. What two things does the student ask the examiner to repeat or explain? (Bạn học sinh yêu cầu giám khảo nhắc lại hay giải thích hai điều gì?)
2. How does she / he ask for clarification? (Bạn đó làm thế nào để yêu cầu làm rõ?)
KEY PHRASES Read the Speaking Strategy. Complete the phrases with the words below. (Đọc Chiến lược nói và hoàn thành các cụm từ với các từ dưới đây.)
didn’t mean mind same as something think
Speaking Strategy Don’t get nervous if you’re unsure whether you’ve understood the question or what the other person has said. Simply ask the person for clarification. Chiến lược nói Đừng lo lắng nếu bạn không chắc mình có hiểu câu hỏi hay điều người khác nói hay không. Chỉ cần yêu cầu đối phương làm rõ. |
Asking for clarification
Sorry, do you (1) _______ you could repeat that?
I'm afraid I (2) _______ quite catch that.
Would you (3) _______ saying that again?
What do you (4) _______ by ...?
Is that (5) _______ like ...?
Is that the (6) _______ …?
Listen to a second student doing the task in exercise 4. Make notes on the following topics.
• What the illness is
• How long he has had it
• Medicine he can take
• How much medicine to take and how often
• Bị bệnh gì
• Bị bao lâu rồi
• Thuốc có thể uống
• Uống bao nhiêu thuốc và tần suất uống thế nào)
VOCABULARY Check the meaning of the treatments and remedies in a dictionary. Find possible treatments/remedies for the illnesses, symptoms or injuries in exercise 2. (Tra nghĩa các phương pháp điều trị và biện pháp khắc phục dưới đây trong từ điển. Nối cách điều trị phù hợp cho các bệnh, triệu chứng hoặc chấn thương trong bài 2.)
You could treat a sore throat with...
(Có thể chữa đau họng bằng cách...)