Học tại trường Chưa có thông tin
Đến từ Vĩnh Long , Chưa có thông tin
Số lượng câu hỏi 65
Số lượng câu trả lời 714
Điểm GP 100
Điểm SP 1107

Người theo dõi (271)

H24
LN

Đang theo dõi (106)

NM
TP
NT
H24

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.

        The handling and delivery of mail has always been a serious business, underpinned by the trust of the public in requiring timeliness, safety, and confidentiality. After early beginnings using horseback and stagecoach, and although cars and trucks later replaced stagecoaches and wagons, the Railway Mail Service still stands as one of America’s most resourceful and exciting postal innovations. This service began in 1832, but grew slowly until the Civil War. Then from 1862, by sorting the mail on board moving trains, the Post Office Department was able to decentralize its operations as railroads began to crisscross the nation on a regular basis, and speed up mail delivery. This service lasted until 1974. During peak decades of service, railway mail clerks handled 93% of all non-local mail and by 1905 the service had over 12,000 employees.

Railway Post Office trains used a system of mail cranes to exchange mail at stations without stopping. As a train approached the crane, a clerk prepared the catcher arm which would then snatch the incoming mailbag in the blink of an eye. The clerk then booted out the outgoing mailbag. Experienced clerks were considered the elite of the Postal Service’s employees, and spoke with pride of making the switch at night with nothing but the curves and feel of the track to warn them of an upcoming catch. They also worked under the greatest pressure and their jobs were considered to be exhausting and dangerous. In addition to regular demands of their jobs they could find themselves the victims of train wrecks and robberies.

       As successful as it was, “mail-on-the-fly” still had its share of glitches. If they hoisted the train’s catcher arm too soon, they risked hitting switch targets, telegraph poles or semaphores, which would rip the catcher arm off the train. Too late, and they would miss an exchange.

Which of the following can be inferred from the first paragraph?

A. There was a high turnover of railway mail clerk

B. The development of the mail roads during the second half of the 19th century enabled Post Office Department to focus on timeliness

C. The Post Office Department was more concerned about speeding up mail delivery than the safety of its clerks.

D. Mail was often lost or damaged as it was exchanged on the mail crane.

Câu trả lời:

- Sống chết mặc bay là một tác phẩm chứa đựng một giá trị nhân đạo sâu sắc.

- Nội dung tác phẩm phản ánh một hiện thực phũ phàng của xã hội, đó là thái độ bàng quan, thờ ơ, vô trách nhiệm của bọn quan lại với quần chúng nhân dân, cụ thể là quan phụ mẫu: Quan chễm chệ ngồi đánh bài, xơi bát yến hấp đường phèn,...trong khi quần chúng đang bì bõm, gội gió tắm mưa, ướt lướt thướt.

- Giữa trời mưa to để chống lại sức nước, giữ cho con đê khỏi vỡ, và khi quan ù ván bài to thì cũng là lúc đê vỡ dân trôi. Kẻ sống không chỗ ở, kẻ chết không nơi chôn.

- Phạm Duy Tốn hết sức đau lòng trước tình cảnh nghìn sầu muôn thẳm ấy, bởi thế mà giọng của ông nói về tình cảnh nhân dân thì tha thiết, ngập tràn cảm xúc thương xót. Còn khi miêu tả về tên quan phụ mẫu có vẻ khách quan nhưng nổi bật vẫn là giọng điệu châm biếm, mỉa mai, có lúc còn gọi hắn bằng ngôn ngữ trực tiếp "Lòng lang dạ thú".

- Qua đó ta thấy sự căm phẫn thế lực quan lại trong xã hội đương thời của tác giả, tấm lòng thương cảm sâu sắc của ông với nhân dân. Từ đó phơi bày 1 hiện thực lịch sử đen tối từ đầu thế kỉ XX của chế độ phong kiến nửa thực dân.