THINK! What can you do if you can’t remember a word in English?
(Nghĩ xem! Em có thể nếu gì nếu em không nhớ một từ tiếng Anh nào đó?)
Tuyển Cộng tác viên Hoc24 nhiệm kì 26 tại đây: https://forms.gle/dK3zGK3LHFrgvTkJ6
THINK! What can you do if you can’t remember a word in English?
(Nghĩ xem! Em có thể nếu gì nếu em không nhớ một từ tiếng Anh nào đó?)
Exercise 1. Complete the dialogue with the Key Phrases. Then watch or listen and check. What word can't Zac remember?
(Hoàn thành bài hội thoại với Key Phrases. Sau đó xem hoặc nghe và kiểm tra. Zac không thể nhớ từ gì?)
KEY PHRASES |
Asking for help with languages How do you spell that? How do you say ... ? Can you say that again, please? Can you help me with something, please? |
Jasmine: Hi, Zac. What are you doing?
Zac: Oh, I'm revising. We've got a French exam tomorrow. Remember?
Jasmine: Oh yes.
Zac: You're good at French, Jasmine. (1)…………….
Jasmine: Yeah, sure.
Zac: (2)……………. 'tomorrow' in French?
Jasmine: Erm ... it's 'demain'.
Zac: Sorry? (3)…………….
Jasmine: Yes, it's 'demain.'
Zac: (4)…………….
Jasmine: D-E-M-A-I-N.
Zac: Great. Thanks, Jasmine.
(1): Can you help me with something, please?
(2): How do you say?
(3): Can you say that again, please?
(4): How do you spell that?
Trả lời bởi Nguyễn Lê Phước ThịnhPRONUNCIATION: The alphabet
(Phát âm: Bảng chữ cái)
Exercise 2. Complete the table with the letters in the box. Then listen and check.
(Hoàn thành bảng với các chữ cái trong khung. Sau đó nghe và kiểm tra.)
A E G I J N U V X |
/eɪ/ | A, H, (1)………., K |
/iː/ | B, C. D, (2)………. , (3)………., P, T, (4)………. |
/e/ | F, L, M, (5)………., S, (6)………. |
/aɪ/ | (7)………., Y |
/əʊ/ | O |
/juː/ | Q, (8)………. , W |
/ɑː/ | R |
Exercise 3. Say the alphabet. Then work in pairs. Ask your partner to spell words from units 1-3.
(Đọc bảng chữ cái. Sau đó làm việc theo nhóm. Yêu cầu bạn của em đánh vần các từ trong units 1-3.)
- How do you spell “gorilla”?
(Bạn đánh vần “gorrila” như thế nào?)
- G – O – R – I – double L – A.
(G – O – R – I – L – L – A.)
A: How do you spell “monkey”?
B: M – O – N – K – E – Y.
A: How do you spell “school”.
B: S – C – H – double O – L.
Trả lời bởi Hà Quang MinhPRONUNCIATION: Consonant clusters
(Phát âm: Phụ âm đôi)
Exercise 4. Indicate the word whose bold part differs from the other three in pronunciation.
(Chỉ ra từ có phần in đậm khác so với ba từ còn lại về phát âm.)
1. a. swim b. swing
c. sword d. sweet
2. a. school b. Schilling
c. scheme d. scholar
3. a. member b. amber
c. climber d. December
4. a. scene b. scarf
c. scan d. score
5. a. hunger b. finger
c. anger d. singer
Exercise 5. USE IT! Read the Skills Strategy and then work in pairs. Prepare a new dialogue using the chart below to help you. Practise the new dialogue. One of you is A, the other is B. Then change roles.
(Thực hành! Đọc Skills Strategy và sau đó làm việc theo nhóm. Chuẩn bị một bài hội thoại mới sử dụng sơ đồ bên dưới để giúp em. Thực hành đoạn hội thoại mới. Một em là A, em còn lại là B. Sau đó đổi vai.)
A: Can you help me with something, please?
B: ...
A: How do you say ... in English?
B: ...
A: Can you say that again, please?
B: …
A: How do you spell that?
B: …
A: Great. Thanks, …
A: Can you help me with something, please?
(Bạn có thể giúp mình một chút được không?)
B: Yes, certainly.
(Ừm, chắc chắn rồi.)
A: How do you say “từ điển” in English?
(“Từ điển” nói tiếng Anh như thế nào?)
B: Ohm… it’s “dictionary”.
(Ờ, là “dictionary”.)
A: Can you say that again, please?
(Bạn vui lòng lặp lại được không?)
B: Yes, “dictionary”.
(Ừm, “dictionary”.)
A: How do you spell that?
(Bạn đánh vần từ đó như thế nào?)
B: D – I – C – T – I – O – N – A – R – Y.
A: Great. Thanks, Mai .
(Tuyệt vời. Cảm ơn, Mai.)
Trả lời bởi Hà Quang Minh
If I can’t remember a word in English, I can look up it in Oxford dictionary, use Google translate, or ask anyone I think good at English.
(Nếu tôi không thể nhớ một từ tiếng Anh, tôi có thể tra từ đó trong từ điển Oxford, sử dụng Google dịch hoặc hỏi bất kỳ ai mà tôi cho là giỏi tiếng Anh.)
Trả lời bởi Hà Quang Minh