8G. Speaking

H24
Hướng dẫn giải Thảo luận (1)

1. The woman is talking about the gadget she has bought.

(Người phụ nữ đang nói về đồ dùng mà cô ấy đã mua.)

2. No, because I find it quite annoying.

(Không, vì tôi thấy nó khá phiền phức.)

Trả lời bởi Mai Trung Hải Phong
H24
Hướng dẫn giải Thảo luận (1)

 1. b

2. b 

3. a 

4. a 

Trả lời bởi Mai Trung Hải Phong
H24
Hướng dẫn giải Thảo luận (1)

Yes, the student mentioned all four points and responded well to the sales assistant’s contributions.

(Có, học sinh có đề cập đến tất cả bốn ý và có phản hồi về những đóng góp của người bán hàng.)

Trả lời bởi Mai Trung Hải Phong
H24
Hướng dẫn giải Thảo luận (1)

I like smartphone best.

(Tôi thích điện thoại thông minh nhất)

digital camera: battery, case, charger, on/off button, screen, strap

DVD player: on/off button, power lead, remote control, USB port, volume control

e-book: reader battery, case, charger, on/off button, screen, USB port

games console: on/off button, power lead, volume control

smartphone: battery, case, charger, on/off button, screen, USB port, volume control

tablet: battery, case, charger, on/off button, screen, volume control

Trả lời bởi Mai Trung Hải Phong
H24
Hướng dẫn giải Thảo luận (1)
H24
Hướng dẫn giải Thảo luận (1)

1.problem

2.something

3.work

4.stopped

5.broken

6.come

7.money

8.repair(hoặc exchange)

9.exchange(hoặc repair)

10.happy

11.manager

12.write

Trả lời bởi (.I_CAN_FLY.)
H24
H24
Hướng dẫn giải Thảo luận (1)

1 - f What's wrong with it?

  

2 - h When did you buy it?

3 - d Have you got the receipt?

4 - a Would you like a refund?

5 - c We don't give a credit note.

6 - e I can give you refunds.

7 - b We can repair it.

8 - g There's nothing I can do

Trả lời bởi nguyễn minh lâm
H24
Hướng dẫn giải Thảo luận (1)

Shop assistant: Hello. Can I help you?

Customer: Yes, I bought this games console last week and there’s problem with it.

Shop assistant: Oh, dear. What’s wrong with it?

Customer: I can’t press the Home button on it. I tried to change the batteries but nothing happens.

Shop assistant: Let me have a look. Yes, you’re right.

Customer: I’d like to exchange it, please.

Shop assistant: Have you got the receipt?

Customer: No, I threw it into the bin three days ago.

Shop assistant: I’m afraid that won’t be possible. We need the receipt to exchange gadget.

 

Customer: But It’s only a week old.

Shop assistant: Well, we can repair it for you. But you’ll have to pay for the repair.

Customer: Well, if you won’t exchange it or give me a refund, I’m going to write to the manager.

Shop assistant: As you wish.

(Người bán hàng: Xin chào. Tôi có thể giúp bạn?

Khách hàng: Có, tôi đã mua bảng điều khiển trò chơi này vào tuần trước và có vấn đề với nó.

Người bán hàng: Ôi trời. Có vấn đề gì với nó vậy?

Khách hàng: Tôi không thể nhấn nút Trang chủ trên đó. Tôi đã cố gắng thay pin nhưng không có gì xảy ra.

Người bán hàng: Để tôi xem qua. Đúng vậy.

Khách hàng: Tôi muốn trao đổi nó, xin vui lòng.

Người bán hàng: Bạn có biên lai không?

Khách hàng: Không, tôi đã ném nó vào thùng rác ba ngày trước.

Người bán hàng: Tôi e rằng điều đó là không thể được. Chúng tôi cần biên lai để đổi thiết bị.

Khách hàng: Nhưng nó mới được một tuần.

Người bán hàng: Vâng, chúng tôi có thể sửa chữa nó cho bạn. Nhưng bạn sẽ phải trả tiền sửa chữa.

Khách hàng: Chà, nếu bạn không đổi hoặc không hoàn lại tiền cho tôi, tôi sẽ viết thư cho quản lý.

Người bán hàng: Nếu bạn muốn.)

Trả lời bởi Mai Trung Hải Phong