1. started (đã bắt đầu)
2. went (đã đi)
3. travelled (đã đi du lịch)
4. became (đã trở nên)
5. learned (đã học)
6. watched (đã xem)
7. did (đã làm)
8. competed (đã thi đấu)
9. decided (đã quyết định)
1. started (đã bắt đầu)
2. went (đã đi)
3. travelled (đã đi du lịch)
4. became (đã trở nên)
5. learned (đã học)
6. watched (đã xem)
7. did (đã làm)
8. competed (đã thi đấu)
9. decided (đã quyết định)
1. Use the grid to find the first and last letters of sports 1-8. Then write the sports.
(Sử dụng mạng lưới để tìm các chữ cái đầu tiên và cuối cùng của các môn thể thao 1-8. Sau đó viết các môn thể thao.)
PE BA
gf = golf
1. BABE
2. PAPO
3. TEPU
4. BIPU
5. PEPO
6. SOBE
7. SEGI
8. TOPO
5. Complete the sentences. Then write the past simple form of the missing verbs in the puzzle. Then use the letters in the grey boxes to make a mystery word.
France won the football World Cup in 2018.
(Nước Pháp đã chiến thắng World Cup bóng đá năm 2018.)
The mystery word is ................
1. Phan Thị Hà Thanh......... ...born in Việt Nam.
2. Usain Bolt ................. the world record in Beijing.
3. Pheidippides. ............ from Marathon to Athens.
4. Nguyễn Thị Ánh Viên..... 3 gold medals at the SEA Games 27.
5. My dad…………….the match on Saturday.
6. ........... all my homework last night.
7. The 2016 Olympics……………..in Rio.
3. MEMORY GAME. Work in pairs. Follow the instructions.
(Trò chơi ghi nhớ. Làm việc theo cặp. Làm theo chỉ dẫn.)
• Put four to eight objects on your desk.
(Đặt bốn đến tám đồ vật trên bàn học của bạn.)
• Look at the objects for ten seconds and remember them.
(Nhìn vào các đồ vật trong 10 giây và ghi nhớ chúng.)
• One student closes his / her eyes.
(Một học sinh nhắm mắt.)
• The other student takes the objects from the desk and hides them.
(Học sinh kia lấy đồ vật trên bàn và giấu chúng đi.)
• The student opens his/her eyes and says what object(s) was / were on the desk using there was/ there were. For example, There was a pen. There was a ruler. There were three books. There was an apple. The student gets a point for every correct sentence.
(Học sinh mở mắt và nói (những) đồ vật nào đã / đang ở trên bàn bằng cách sử dụng there was/ there were. Ví dụ, There was a pen. There was a ruler. There were three books. There was an apple. Học sinh được một điểm cho mỗi câu đúng.)
Repeat the game with different objects. Who can get the most points?
(Lặp lại trò chơi với các đối tượng khác nhau. Ai có thể nhận được nhiều điểm nhất?)
2. SPORT ART. Work in groups. Write the names of the sports on page 72 on pieces of paper. One student takes a piece of paper and draws the sport. The others guess. The winner is the person who guesses the most sports.
(Hội họa thể thao. Làm việc nhóm. Viết tên các môn thể thao ở trang 72 vào mảnh giấy. Một học sinh lấy một tờ giấy và vẽ môn thể thao. Những người khác đoán. Người chiến thắng là người đoán được nhiều môn thể thao nhất.)